Laden

15-jarig bestaan van Watertalent

De toekomstvisie van Watertalent

Andrea Noordermeer

van Watertalent

Geplaatst op 13-05-2024 om 08:00

Hoe ziet de toekomst van Watertalent eruit? Dat is een goede vraag en om die te beantwoorden zijn we het gesprek aangegaan met Bart. Hij is Team Lead bij Watertalent en verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het platform. Daarnaast is hij voornamelijk degene waar onze klanten contact mee hebben als het inhoudelijk over onze dienstverlening gaat. Wij vroegen hem naar de huidige doelen, recente ontwikkelingen en toekomstvisie van Watertalent.

Doelen

“Watertalent streeft naar groei en impact in de Rotterdamse haven en industrie”, verteld Bart. “Zo is één van de doelen van Watertalent het aantrekken van minimaal 250 actieve werkgevers, maar willen we ook het aantal vacatures naar meer dan 1.000 stuks uitbreiden”. Watertalent heeft dus doelen genoeg, want daarnaast willen ze haar offline zichtbaarheid vergroten door sponsoring van sportclubs in tennis, padel, en voetbal, waarmee niet alleen het merk versterkt wordt, maar waarmee ook de lokale gemeenschap worden ondersteund.

Bij Watertalent zorgen we voor strategie. Dat in combinatie met de kennis en kunde van arbeidscommunicatie én de haven en industrie zorgt ervoor dat de dienstverlening succesvol blijft.”

Evolueren en verbeteren

Bart werkt al 6 jaar bij Watertalent. Hij vertelt dat Watertalent in de afgelopen zes jaar een indrukwekkende transformatie doorgemaakt heeft: “we hebben in de afgelopen jaren twee nieuwe websites gehad. Verder is ons aantal medewerkers gegroeid en we hebben een eigen pand in Spijkenisse gekocht. Daarnaast stijgt onze omzet nog steeds jaarlijks”. De overgang naar de huidige website en huisstijl markeerde een cruciale stap voorwaarts.

Watertalent begon als een nieuw idee, een antwoord op de behoefte aan een centrale plek voor vacatures in de haven. Hoewel het idee nu niet meer nieuw is, blijft de impact van Watertalent positief. “Wat klanten het meest aan ons waarderen is de uitstekende service, de goede communicatie en de snelle respons", verteld Bart vol trots. De rol van Watertalent in de Rotterdamse haven en industrie blijft onveranderd, maar er is altijd ruimte voor verdieping en verbetering.

Trends en ontwikkelingen

Natuurlijk gaan we ook mee met de tijd. Bart wijst op de opkomst van AI die bepaalde beroepen en diensten over kan overnemen in de toekomst. “Het inzetten van AI is zowel een uitdaging als een kans voor Watertalent.” Het idee van een functie waar je vraagt om vacatures via AI, toont het potentieel om technologische vooruitgang te benutten.

Een andere belangrijke trend is de vergrijzing van de maatschappij. Watertalent speelt hierop in door de klanten bewust te maken van het feit dat er meer nodig is dan alleen het online plaatsen van vacatures. “Bij Watertalent zorgen we voor strategie. Dat in combinatie met de kennis en kunde van arbeidscommunicatie én de haven en industrie zorgt ervoor dat de dienstverlening succesvol blijft.” vervolgt Bart. Daarnaast wil Watertalent ook de focus leggen op het aantrekkelijker maken van werken in de Rotterdamse haven en industrie. Dit begint met bewustwording bij zowel de klanten als scholen. De scholen is ook een plek waar Watertalent invloed op uitoefent en jongeren steeds eerder kennis laat maken met wat de Rotterdamse haven en industrie allemaal te bieden heeft.

Dromen

Terwijl groei cruciaal blijft, kijkt Watertalent naar de toekomst met een mogelijke verhuizing naar een grotere locatie. Bart wil dat Watertalent top of mind wordt bij alle organisaties in met personeelsvragen en op het gebied employer branding in het havenindustrieel complex. Natuurlijk wordt er gedroomd bij Watertalent. Onder andere over nieuwe diensten als verlengstuk van onze huidige dienstverlening, maar die houden we nog even geheim. Wanneer de ideeën meer vorm hebben gekregen delen we dit graag met je. Nog even geduld dus!

In een wereld waar verandering de enige constante is, is Watertalent vastbesloten om niet alleen te volgen, maar ook de koers uit te zetten voor de toekomst van de Rotterdamse haven en industrie.



Plaats reactie
Lees ook:

15-jarig bestaan van Watertalent

Hoe het allemaal begon…

Dorien Visser

18 April 2024

0
Bekijk blog

15-jarig bestaan van Watertalent

Watertalent in beeld

Emma Sips

24 April 2024

0
Bekijk blog

15-jarig bestaan van Watertalent

Het belang van Employer Branding

Andrea Noordermeer

29 April 2024

0
Bekijk blog

15-jarig bestaan van Watertalent

Evolutie van de huisstijl

Dorien Visser

8 May 2024

0
Bekijk blog
Neem contact op

Andrea Noordermeer

Marketing & Brand Manager

andrea.noordermeer@watertalent.nl

0181 665 455

Bart Verkleij

Team Lead

bart.verkleij@watertalent.nl

0181 665 455